Partene
Selger er Humanist Forlag AS og betegnes i det følgende m selger/selgeren.
Kontaktinformasjon til selgeren er:
Organisasjonsnummer: 974421976
Humanist Forlag AS
Adresse: Postboks 9076 Grønland, 0133 Oslo
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betaling
Vi godtar betaling med kort (Nets) og Vipps.
Ønsker du å bestille med faktura kan du sende bestillingen din til forlag@human.no.
Levering
Bestillinger sendes i løpet av to virkedager.
Dersom du forhåndsbestiller en bok vil den bli sendt så fort vi mottar den fra trykkeriet. Utgivelsesdato vil da stå på produktsiden når du bestiller. Hvis du bestiller flere bøker hvorav noen er på lager og andre ikke, vil vi sende deg bøkene som er på lager først, og ettersende de øvrige.
Porto
Det er fri porto innen Norge. For sendinger til utlandet er portoen kr. 150.
Reklamasjon og angrerett
Hvis det er feil eller mangel ved leveransen, kontakt oss på forlag@human.no. Vi dekker returkostnadene. Merk returen tydelig med navn og kundenummer/ordrenummer.
Angreretten som gjelder i 14 dager etter at varen er levert. Leveransen må være i samme stand som når du mottok den.
Vil du benytte deg av angreretten (oppheve kjøpet) dekker du selv returkostnadene. Du kan altså ikke sende den i oppkrav. Du må merke returen tydelig med navn og kundenummer/ordrenummer (du kan f.eks. legge ved pakkseddel eller faktura).
Returadressen er:
Humanist Forlag AS
Postboks 9076 Grønland
0133 Oslo
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.